… “Zeg het maar weerman”. Wie de uitvoerende (man) precies is, weet ik niet, maar wie me helpen kan: alle info is welkom!
Het nummer is van de band Hasjee-Royaal.
Zij zijn volgens mij gestopt 2004. (Afscheids DVD)
En hier kun je een CD en/of DVD kopen:
Hasjee Tabee
Bart Wijtman van Ocobar zagen we onlangs ook in een andere glansrol, namelijk als frontman van de band Hasjee Royaal. Basta bracht onlangs het slotconcert van de band als Hasjee Tabee op dvd uit, en ook dat is, ook als je nog nooit van deze band gehoord had, een absolute aanrader. Is Ocobar vooral een instrumentaal trio, waar nauwelijks gezongen wordt, bij Hasjee Royaal zijn het vooral de teksten die naar voren springen. Denk dan aan levensliederen en smartlappen, maar dan met een stevige draai en af en toe een flinke scheut rock. Alle cliché's van het levenslied zien we langskomen, maar dan “over the top” - het genre wordt tegelijkertijd onsterfelijk belachelijk gemaakt en met respect behandeld. “Tongue in cheek” noemen de Engelsen dat.
De heren van Hasjee Royaal hebben ook allemaal een toneelnaam. Zo gaat achter Johnny Bordeel Pieter Ubbels schuil (sax en zang), heet Nico van Asum eigenlijk Sebastian van Zuylen (gitaar en zang), gaat drummer/zanger Charles Royal eigenlijk als Bert Kamsteeg door het leven en mag Bart Wijtman zich hier Cor Vett noemen. De heren zingen alle vier niet onverdienstelijk, en ze zetten met hun energieke en swingende spel met gemak de hele zaal op zijn kop. Heerlijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?