The Fellows.......wie??

• Ruud

Hallo,

wie is er in het bezit van (oude ) geluidsopnames van de Fellows, een Leidse coverband uit de jaren 60/70, vergelijkbaar met de Shadows uit Engeland.

Heb wel een cd (overgezet van een LP) maar wellicht zijn er nog lezers met oude opnames. Heb ooit een opname gehad van een concert uit Duitsland waar zij toen vaak optraden maar ben die helaas kwijt geraakt…

Ruud.

• Postiljohn

Ik dacht toch echt dat die jongens uit de Zaanstreek kwamen, maar ik kan me vergissen. Kun je enkele titels noemen om me op het goede spoor te zetten?

John

• Ruud

Het kan natuurlijk zijn dat er 2 bands met de zelfde naam zijn maar deze die ik bedoelde is een echte Leidse band. Ik zelf heb namelijk ooit nog een korte tijd les gehad van de bassist maar dat is al zo lang geleden dat ik de naam kwijt ben.

Ik weet wel dat manager van hun dhr. Steenbergen uit Leiden was.

Titels wordt een lastige maar ik ga eens kijken wat ik nog boven water kan toveren.

Het was een band die volgens mij hoofdzakelijk instrumentale munners speelde.

En dan top 40 werk in de stijl van de Shadows.

Ruud

• Postiljohn

Als je het zo eens bekijkt, had zo'n beetje elke provincie zijn eigen “Fellows”:

Beverwijk, Groningen en inderdaad ook Leiden, hetgeen 't zoeken naar de juiste muziek niet makkelijker maakt.

http://www.sleutelstad.nl/artikel/14767

http://www.samsammusic.com/index.php3?h=5780&map_id=968&offset=1&fotonr=1

http://home.tiscali.nl/cniesten/bever.htm#fellows

Of het in de eerste en tweede link over dezelfde groep gaat, is me niet duidelijk, maar daar is wel muziek van in omloop.

Zal t.z.t. nog wel eens verder speuren…

• Postiljohn

Ik ben een mp3'tje tegenkomen, getiteld “Midnight” van The Fellows.

Of het de juiste Fellows zijn weet ik niet, maar het klinkt zeker Shadows-achtig.

• ouderot

Uhhhhh je kan linkjes erop zetten hoor…kunnen we meeluisteren…

:D:D:D:D:D

• Postiljohn

Ik heb 'm p2p-binnengehaald, dus geen linkje.

Hij staat op mijn schijf en daar ga ik jou niet naartoe linken:-)

Maar als je nieuwschierig bent, stuur ik 'm jou toch gewoon op… !

• Postiljohn

En nog eentje binnengesleept “Saunavihta Twist”.

Ook tegengekomen: Dream Castle - The old Spinning Wheel - Riding Cossack e.a., maar die heb ik nog ff laten staan.

• ouderot

Inderdaad John…Het is misschien van grote sentimentele waarde, (als je uit leiden komt) maar verder, kan me niet echt bekeren.

:D:D:D:D

• henk doove

Bij toeval op deze site terechtgekomen en deze berichten ober the fellows wie gelezen.

Ik kan jullie vertellen dat al die genoemde titels niet van de "Leidse Fellows zijn.

Er zijn de platen 20 ANNIVERSARY, en een verzamel LP uitgebracht in1981 en 1982.

In 1976 is er een single uitgebracht onder de bandnaam Blue Bird met het lied Victoria Regia/Summertime.met zangeres Natasja.

In 1995 is er een cd uitgebracht met als titel Fellowtime met zangeres DANIELLA en in 2007 een cd getiteld Colourful bij Sam-sam music.

Je vraagt je nu misschien af hoe ik dat allemaal weet.

Wel ik ben al 43 jaar de drummer/zanger van deze band en bestaat dit jaar maar liefst 50 jaar…………………..

De enige echte FELLOWS uit Leiden dus…….

Groet Henk