Hallo,
1 Alleen luisteren
Muziek is erg belangrijk voor hoe ik me voel en ik heb helaas geen geld om cd's te kopen. Ik wil daarom graag muziek beluisteren via internet. Ik heb geen behoefte om muziek ook te downloaden. Ik vind stereo-kwaliteit wel prettig, maar niet perse noodzakelijk.
2 Zoekmachines
Ik zoek nu muziek via Alta Vista, maar dat is erg tijdrovend, omdat daar van bekende nummers talloze cover-versies tussen staan van amateur-kwaliteit. En ik zoek de professionele uitvoeringen, liefst ook van de originele artiest.
Is er een zoekmachine waar je ook kunt zoeken op uitsluitend professionele uitvoeringen?
3 Goedkoopste muziek-sites?
Wat zijn de goedkoopste sites waar ik naar muziek kan luisteren? Welke worden door de Consumentenbond aangeraden?
Ik heb inmiddels al gevonden: www.terrificmusic.com Die is gratis. Daar staan duizenden nummers, voornamelijk radiohits tussen 1950 en 1970. Maar ik heb belangstelling voor de meeste muziekstijlen. En ook recente muziek vind ik leuk.
4 Allofmp3
Allofmp3 schijnt goed te zijn, maar ik heb geen credit-card en ik weet niet hoe ik geld moet overmaken naar het buitenland.
5 Limewire
De site Limewire wordt weleens aangeraden. Dat is het p2p-systeem, maar ik durf dat niet, want ik ben bang dat ik dat per ongeluk verkeerd instel en dat anderen daardoor informatie van mijn pc kunnen halen. Want ik snap heel erg weinig van moderne software. En ik kan dat ook niet goed leren.
Verder wil ik misschien persoonlijke, ingesproken aantekeningen opslaan in de geluidsmap op mijn pc. En die mogen niet door anderen worden beluisterd.
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen.
Alvast hartelijk bedankt!
Klaas :-)