Jan van Veen Candlelight

• Rick

Wie weet hoe het nummer heet wat Jan van Veen , in zijn Skyradio programma “Candlelight”, draaide onder de gedichten die hij voorlas?

• Peter

Was dat niet: The Green Leaves Of Summer……………

• carlosf18

Peter Schreef:

——————————————————-

> Was dat niet: The Green Leaves Of

> Summer……………

Greenleaves van het orkest van Mantovani

• joyce

ik wilde graag je achtergrond melody hebben om een gedicht voor mijn vriendin voor te kunnen lezen

van candlelight waar zou ik die vandaan kunnen halen of hoe heet dat liedje kun je me er mee helpen aub

zou ik heel leuk vinden om dat te kunnen voordragen met deze achtergrond dank je vast en hoop dat het lukt

groetjes van joyce..

• azalaia

'Can I get there by candlelight' van David McWilliams.

azalaia

• azalaia

www.bol.com

en dan de naam van deze zanger intoetsen onder het hoofdstuk Muziek.

azalaia

• Pierre

Hoi Rick,

Volgens mij is dit Greensleeves van Mantovani.

• azalaia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_van_Veen_(presentator)

Dit is het juiste antwoord….

azalaia

• azalaia

Werkt die link niet….maar ik vind er wel iets op.

azalaia

• azalaia

Jan van Veen (presentator)

Jan van Veen (presentator)

Afbeelding gewenst

Achtergrondinformatie

Land Nederland

Portaal Muziek

Klik op de afspeelknop om dit artikel te beluisteren. De ingesproken tekst kan verouderd zijn. Download deze opname. Info over deze opname. Meer over Gesproken Wikipedia.

Jan van Veen (Voorburg, 26 augustus 1944) is een Nederlandse radiopresentator en diskjockey.

Inhoud

1 Geschiedenis

2 Candlelight

3 Koninklijke onderscheiding

4 Candlelight Beenmode

Geschiedenis

Van Veen had achtereenvolgens programma's bij Radio Veronica (september 1964 - februari 1970), waar hij werd binnengehaald door programmaleider Willem van Kooten die hem kende uit hun diensttijd, Radio Noordzee Internationaal (maart - mei 1971) en bij de Nederlandse Publieke Omroep, o.a. de AVRO.

Hij werkte in 1969 mee aan het gelegenheidstrio Los Piratos (Lex Harding, Rob Out en Van Veen) dat een alarmschijf en een kleine hit scoorde met “Wij zijn piraten”, een cover van het nummer “Na na na hey hey kiss him goodbye” van Steam.

Van Veens stem was vaak te horen in reclamespots en als voice-over op grammofoonplaten. Op de hit “La lontananza (Het lied van de sirene)” van James Iotti in 1973 sprak hij over de Italiaanse coupletten heen. Een eigen single was “Meer”, dat in 1974 een kleine hit werd. In 1978 nam hij een Nederlandstalige versie op van het door Jeff Wayne herbewerkte hoorspel The War of the Worlds.

Candlelight

Bij Veronica, de AVRO en later bij Sky Radio heeft Van Veen jarenlang heftig-romantische amateurpoëzie van luisteraars voorgedragen in het programma Candlelight,

steevast met de melodie van………………………………………………………………………………Greensleeves van Mantovani op de achtergrond.

De titelsong van Candlelight is van David McWilliams (Can I get there by candlelight).

Het programma stopte op 30 januari 2003. Sinds oktober 2005 is Van Veen met zijn programma Candlelight te beluisteren via zijn eigen internetstation Candlelight Radio. Vanaf 19 mei 2008 is Candlelight terug in de ether, bij de Nederlandse muziekzender 100%NL.

Op Valentijnsdag 14 februari 2008 lanceerde hij zijn eigen datingsite en in maart 2008 verscheen het eerste nummer van Candlelight magazine in de winkels..

Koninklijke onderscheiding

Jan van Veen is op 11 mei 2009 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau door Burgemeester Ernst Bakker in Hotel Lapershoek in Hilversum.

Candlelight Beenmode

Van Veen heeft ooit het bedrijf Candlelight Beenmode opgericht, dat panty's en kousen leverde. Omstreeks 1999 verkocht Van Veen de kousenlijn en in mei 2003 verkocht hij het gehele bedrijf. De nieuwe eigenaren konden er geen winstgevend bedrijf van maken en in september 2006 ging het failliet.