2 liedjes gezocht(weet de titel niet)

• Olga

Hoi

Ook ik zoek een paar liedjes waarvan ik de titel en artiest niet weet. Beide liedjes hebben de stijl die op love radio werd gedraaid, en daar heb ik ze volgens mij ook gehoord een paar jaar terug.

de eerste is iets met “so here's all any for your thoughts, i'm looking for a kiss, but daaarling if you tell me that you love me”(dat eerste klopt niet, maar ik gok daar een beetje). Het stukje komt uit het refrein en wordt gezongen door 2 mannen: refrein door 1 en de rest door de ander en verder wat achtergrondzang.

Van het 2de nr weet ik nog minder: dat is iets met “aahaahaahaah”. Bij Anita baker: caught up in the rapture heb je ook zoiets, alleen zit er in het andere nr een andere klank in. Beide nr's komen volgens mij uit de jaren 70 of 80 of misschien in de beginjaren 90.

• Johan van der Es

Hoi Olga,

Ik las je oproep op muziek.startpagina.nl. Één van de nummers die je omschreef heb ik teruggevonden. De tekst van het origineel lijkt behoorlijk op wat je aangaf:

So here's penny for your thoughts, a nickel for a kiss

A dime if you tell me that you love me…

Het nummer is van Tavares en heet “A Penny For Your Thoughts”. Ik kende het helemaal niet, maar ik heb even via GOOGLE gezocht op:

“lyrics” “if you tell me that you love me”

en dan vind je het meteen! Handig om te weten als je nog eens een nummer zoekt en je alleen maar een paar stukjes van de tekst weet.

Het is inderdaad een schitterend nummer. Ik benieuwd of dit het nummer is dat je bedoelde, maar het kan volgens mij bijna niet missen. Ik hoor het nog wel,

groetjes,

Johan van der Es

Stiens

Olga schreef:

>

> Hoi

>

> Ook ik zoek een paar liedjes waarvan ik de titel en artiest

> niet weet. Beide liedjes hebben de stijl die op love radio

> werd gedraaid, en daar heb ik ze volgens mij ook gehoord een

> paar jaar terug.

> de eerste is iets met "so here's all any for your thoughts,

> i'm looking for a kiss, but daaarling if you tell me that you

> love me"(dat eerste klopt niet, maar ik gok daar een beetje).

> Het stukje komt uit het refrein en wordt gezongen door 2

> mannen: refrein door 1 en de rest door de ander en verder wat

> achtergrondzang.

> Van het 2de nr weet ik nog minder: dat is iets met

> “aahaahaahaah”. Bij Anita baker: caught up in the rapture heb

> je ook zoiets, alleen zit er in het andere nr een andere

> klank in. Beide nr's komen volgens mij uit de jaren 70 of 80

> of misschien in de beginjaren 90.

• Olga

en ja hoor…..het is hem inderdaad, die van tavares. ik heb net een muzieksample gehoord. nu kan ik mooi het liedje opzoeken op cd :-)))

ik spreek je op msn wel weer